Očekávalo se,že po roce 1989 trh napraví šílené podvody,když se z těchto specialistů stanou soukromníci. Část veksláků ještě vekslovala pár let a změnili zaměření.Z některých se stali lichváři a z některých vážené osoby. Z těch ostatních se stali speciální a tolerovaní zaměstnavatelé mimo sociální systémy a prakticky dodnes vše vycházelo.
Zelináři se stali dovozci a vývozci a řezníky převzal systém Agrofertu . K nim se vybudoval propojený systém malých jatek a výroben. Vše ještě trochu funguje ve starých kolejích.
EET tomu částečně zabraňuje i když se tam podvádí vesele dál. Státní systém to nemůže nijak kontrolovat. Samozřejmě tlak na vylučování hotového placení vyřeší mnohé. V takovém USA jste při placení v hotovosti již vždy podezřelé individuum.
Dnes stávkují v Praze taxikáři.Jejich systém narušila buzerace různých zkoušek ze znalosti Prahy i když technologie GPS již vše dávno vyřešila za ně.
O krok dopředu je sdílení dopravních prostředků pomocí nové technologie "chytrých" telefonů,kde se již nepracuje s hotovými penězi vůbec a kontrola trasy je v telefonu zákazníka přímo.V každém případě zákazník ví na čem je, i když jsou různé ceny během dne.
Zde je jádro pudla problému a jedinou možností jsou podobná pravidla hry u všech taxikářů.Jak se vyřeší legislativa,tak budou taxíky bez řidiče a ti stávkovat určitě nebudou. Využití dopravních prostředků se zvýší na maximum a kontrola nepůjde nijak obelhat.
Celková změna daňového systému umožní sdílet cokoliv, bez nutnosti řešit placení daní z příjmu,protože po zavedení minimálního nepodmíněného zaručeného příjmu tyto otázky ztrácejí význam.
V ceně pohonných hmot bude nově konstruovaná DPH a v ceně dopravního prostředku také.
A potom bude jistě líp !