U energií je to snad již jisté. Někdo počítal až se přepočítal a musí se to řešit nějak socialisticky.
Jak mohou být u nás skoro nejvyšší ceny energie a a plynu, to opravdu člověk nechápe. Při tom opravdu víme, že nějaké konkurenční prostředí a neviditelná ruka nic nevyřeší.. Třeba u důchodců to nevyřeší ani zvýšení důchodu, které u jednotlivce nepokryje nic a příjem skutečný se sníží.
U slev na MHD je situace také jasná. V dotacích je bordel a zneužívá to mnoho dopravců. Chyba je na straně státu a vágní a chybějící kontrola. Nějaká kontrola z hlediska daní není to správné ořechové.
Hravě by to vyřešilo snížení DPH a nulová dotace na tyto slevy.
Česky řečeno.
Když chceš provozovat MHD, tak si uhraď poskytnutou slevu sám ze svého a my ti pomůžeme sníženou DPH. Kontrola výhradně zákazníkem. Tečka. Ze zákona by byl určen strop minimální, třeba těch 75 % v současnosti a nebo můžeš poskytnout účelovou slevu i větší, a to v době nevytíženosti dopravní obslužnosti. Pořád lepší něco, než vozit jen vzduch.
Vlaky jsou většinou dnes poloprázdné z důvodů covidu. Jak stát kontroluje přidělování dotací na jízdné pro studenty a důchodce -? asi nijak zodpovědně. Jak to vyřešili na Slovensku nevím. Tam byla doprava původně zdarma úplně a platilo to i pro všechny občany EU. Tady by to mělo být podobné či stejné.
Pan ministr Kupka asi nikdy vlakem či autobusem nejel a tak chudák neví. Jestliže zruší většinu těchto slev ,tak si podřízne větev ve volbách. Okamura TO LIDEM VYSVĚTLÍ..
Podpora použití MHD je trend budoucnosti. MHD by měla být hrazena z celospolečenských prostředků.
Je to mnohem důležitější, než uhlíková stopa a elektroauta.